چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت بهداشت با توجه به تعطیلات پیش رو و افزایش سفرهای تابستانی، با صدور اطلاعیه‌ای مجددا توصیه‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا به هموطنان ارائه داد.

به گزارش ایلنا، در این اطلاعیه بر استفاده از آب مطمئن و سالم تاکید شده و آمده است: دقت در سلامت آب و مواد غذایی و استفاده مناسب از سرویس‌های بهداشتی در طول سفر الزامی است.

در این اطلاعیه بر استفاده از آب آشامیدنی سالم و عدم استفاده از یخ‌های قالبی که در مکان‌های غیربهداشتی عرضه می‌شود، تاکید و خاطرنشان شده است که هموطنان در هنگام مسافرت از خوردن آب چاه‌ها، چشمه‌ها و برکه‌ها خودداری کرده و حتما از آب آشامیدنی سالم و آب بطری استفاده نمایند و در صورت عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم، آب را به مدت یک دقیقه بجوشانند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این اطلاعیه بر لزوم رعایت بهداشت فردی و شستن دستها قبل از آماده کردن و خوردن غذا و بعد از استفاده از دستشویی تاکید و به خانواده‌ها توصیه شده است که به کودکان خود اجازه بازی در استخرهای آب کثیف یا محل تجمع آبهای مانده را ندهند.

در این اطلاعیه همچنین بر ضرورت سالم سازی سبزیجات اشاره شده و آمده است: سبزیجات، کاهو و کلم که احتمال آلودگی آنها بیشتر است را باید قبل از استفاده به مدت 5 دقیقه با استفاده از محلولهای شوینده انگل زدایی و با استفاده از محلولهای ضد عفونی کننده، ‌گندزدایی کرد.

در ادامه این اطلاعیه از هموطنان خواسته شده است که از مصرف سبزی و سالاد در مراکز عرضه غذا و رستورانهایی که به بهداشتی بودن آنها مشکوک می‌باشند، خودداری کنند و درصورت مشاهده موارد غیر بهداشتی،‌مراتب را به مراکز بهداشتی درمانی مربوطه گزارش کنند.

در سال جاری نیز تاکنون 58 مورد ابتلا به وبا در کشور گزارش شده است و با توجه به این که خطر این بیماری از این پس که شدت گرمای هوا کم می‌شود، بیشتر است مراقبت مردم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری نیز باید به مراتب بیشتر شود.

کد خبر 60570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز